torsdag 21. oktober 2010

Acne Joli

Er de ikke fine? Mine nye sorte Acne Joli boots. Jeg hadde noen like i lyst skinn for tre år siden, men de ble dessverre helt ødelagte av all den saltingen kommunen bedriver i Oslo på vinterstid. Motstand mot å salte er virkelig en av mine fanesaker. Mange storbyer med likt klima klarer seg helt bra ved kun å strø sand. I Oslo virker det derimot som om man har en forkærlighet for å gå rundt i sørpe, for det er jo det saltet skaper. Til skade for dyrs poter og skinnsko. 

Jeg er veldig glad for at Acne relanserte Joli bootsene. Denne gangen med plast, ikke lærsåle. Noe som kanskje ikke virker like fancy, men når sant skal sies er mer praktisk. Jeg er veldig glad i sko fra Acne, og har alltid vært strålende fornøyd. Det eneste jeg misliker ved Acne er at deres strikkeklær i ull lett kan bli nuppete og loete. En ting er det å kjøpe en ullgenser på H&M for kr 399 som begynner å få loer etter noen få vask. Noe ganske annet er det når plagget koster nesten det tidobble. Da er det ikke ok med nupper etter tre gangers bruk. Så jeg kjøper ikke ull fra Acne lenger. Kjipt i grunn for de har noen veldig stilige lange strikkejakker som ser utrolig deilige ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar