torsdag 21. april 2011

A Visit from the Goon Squad


Marcel Proust og The Sopranos er inspirasjonskilden for romanen til Jennifer Egan. En roman som visst nok er en studie i både tid og mellommennskelige forhold. Nylig vant romanen en Pulitzer Prize, og jeg bestilte den fra Amazon i går. Som en stor fan av The Sopranos, og en (nesten) like stor fan er Prousts À la Recherche du Temps Perdu (okay, det var litt snobbete, På sporet av den tapte tid), gleder meg veldig til romanen dropper ned i postkassen etter påske. Bret Easton Ellis kom med følgende innlegg på twitter for to dager siden: "As much as I like Jennifer Egan's "A Visit From the Goon Squad" I can't help but feel that Jonathan Franzen's "Freedom" was totally robbed". Men det avskrekker meg ikke, siden jeg synes Freedom er noe av det aller beste jeg har lest på flere år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar