torsdag 26. august 2010

I am not a robot


For tiden digger jeg Marina and the Diamonds med sangen I am not a robot http://www.youtube.com/watch?v=S_oMD6-6q5Y Herlig sang med betydlige Kate Bush-aktige innslag.

Det er sært å være tilbake på Uni, men heldigvis finnes det fremdeles hyggelige venninner å drikke kaffe med. Og kurset jeg begynte på i går, ikke le men det heter "introduksjon til navnegransking", tror jeg skal bli riktig så hyggelig. Vi var hele åtte studenter og en svært imøtekommende prodessor. Norsk gramatikk er vel en annen sak, jeg har jo gjennomført et masterstudie innen litteraturvitenskap, men mine lingvistiske evner, vel det kan jo bli spennende for å si det sånn. Kan noen forresten si meg forskjellen på finitt og infinitt verbal og direkte og indirekte objekt?

Bildet er av boken Innføring i norsk syntaks, jealous anyone?

3 kommentarer:

  1. Navnegransking er et artig emne! Jeg har skrevet hovedfagsoppgaven innen det. Er det Schmidt som er professoren?

    SvarSlett
  2. hei, hyggelig at du er innom bloggen. For min del ble det litt tilfeldig at jeg nå tar akkurat det kurset, men jeg synes navnegransking er spennende og kurset virker veldig bra. Det er Schmidt som er professor ja, har du møtt ham?

    SvarSlett
  3. Han var sensoren min til hovedfag (oppgaven + muntlig). Ellers vil du nok ikke få så mye bruk for kurset i skolen, men det gjelder ganske mye av det som foregår på universitetet. Men det er nå en annen historie. Lykke til uansett!

    SvarSlett