onsdag 18. august 2010

Jonathan Franzen


Overnevnte forfatter er denne uken på forsiden av Time Magazine. Jeg må inrømme at jeg ikke har lest noe av ham, men etter å ha lest intervjuet i Time er jeg klar over at dette må jeg gjøre noe med. Jeg har nå bestilt hans roman fra 2001 The Corrections og forhåndsbestilt hans nyeste roman Freedom som utgis i løpet av september. Jeg er veldig spent, for dette tror jeg er et forfatterskap som absolutt er verdt å få med seg.
Ellers er jeg en smule indignert over at jeg ikke fikk billetter til Ian McEwan på litteraturhuset i Oslo 15. september. Etter å ha lest mye McEwan i løpet av våren og sommeren er Linn Ullmanns intervju av ham noe jeg gjerne skulle ha med meg. Men jeg var nok rett og slett for sent ute...

Bildet er av "Great American Novelist" - Jonathan Franzen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar